Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-09, 00:04   #3
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: South beach, ketolyse og fiber-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av SouthBeachFølger, her.

Har bare noen spørsmål jeg har lurt litt på og håper noen kan svare meg:

1: Hvis man har lyst å gå ned mest mulig i vekt, er det lurest å velge ketolyse fremfor south beach siden ketolysekuren er strengere enn s b?

Vil tro det er riktig. Jeg ville i hvert fall valgt Ketolyse av disse to, men kjenner ikke SB like godt.

2: Når man er en lavkarber, kan man spise så mye kruskakli man vil, siden det inneholder mer fiber enn karbohydrater?

Du må uansett telle karbohydratene og holde deg til lovlig mengde. Fiber uskadeliggjør ikke karbohydratene.

3: Har lest her et sted at granatepler inneholder mer fiber enn karbohydrater og lurer dermed på hvorfor man ikke kan spise frukt som dette på lavkarbodietter?

Vet ikke spesielt hvor granateplet ligger i forhold til annen frukt, men det er fruktsukkeret som gjør at frukt er ganske mye karber i. Her må du også telle karbene uansett. Ikke er vi så avhengige av fiber heller på dette kostholdet, så det behøver du sannsynligvis ikke tenke så mye på.

Må visst skrive litt på utsiden av quoten for å få sendt meldingen.

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat