Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-09, 18:29   #45
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Dere som tar Metformin

Opprinnelig lagt inn av Sesti, her.

Jeg var hos legen på mandag, samme lege som fant ut at jeg har PCOS. Han kunne ikke gi meg metformin, for i boka hans sto det at man fikk det på blårestept bare hvis man hadde fått diabetes, og siden jeg ikke hadde det så kunne jeg ikke få dem...

Så jeg forblir visst pillefri, for jeg har ikke diabetes
Og det er jo bra på en måte


Det stemmer nok at man ikke får metformin på blå resept når man ikke har diabetes. Dette har å gjøre med at den kun er godkjent for blå resept ved diagnosen diabetes, og om legen allikevell gir deg det signerer han på at du har en sykdom du ikke har, noe legen ikke har lov til å gjøre.

Men den kan gies på hvit resept om du ikke har diabetes. forskjellen er at du ikke får dekt deler av summen for medisinen via egenandel om du har den på hvit resept, men dette er medisin som er så billig at det ikke utgjør den store summen uansett. (koster vel en 80-90 kr for 100 tbl)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat