Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-09, 14:20   #4
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Konspirasjoner eller butikk? 2

Det har vært en mengde innlegg her på forumet som påpeker statiners manglende effekt og alvorlige bivirkninger. Det har også tidligere gjentatte ganger blitt påpekt legemiddelindustriens kyniske fokus på profitt på bekostning av folks helse. Statiner er bare ett eksempel. Offisielle diabetsråd og diabetesbehandling er et annet grelt eksempel. (Jeg tenker da på diabetes II.) Legemiddelindustrien tjener enormt mye penger. Det er klart de bruker mye midler på å sikre at de kan fortsette med det. De kjøper forskere, leger og annet helsepersonell for å opprettholde status quo. De er ikke interessert i folks helse. Like lite som våpenindustrien er interessert i varig fred.

Tor Ole Kjellevand er omtalt her på forumet som "en modig maur" som tør å si hva han mener. Han sluttet i stillingen sin som overlege ved Rikshospitalet en kort stund etter at han hadde fremført kritikken sin mot Lipidklinikken på Ullevål universitetssykehus. Tilfeldig? Neppe. Konspirasjon? Kanskje. "Vår egen" Dag Viljen Poleszynski går langt i å antyde at han mistet jobben som professor II ved Høgskolen i Harstad fordi han hadde feil meninger. DVP har forøvrig flere interessante artikler om "Politikk og Helse" i siste utgave av Mat & Helse (nr 4 2009).

Vi er svært mange som er klar over at "sannheten" ofte ikke kommer frem når det gjelder kosthold. De aller fleste her på forumet har innsett at grovbrød og frukt ikke er helsekost. Det er absolutt plass til deg også, men da må du slutte å te deg som om du er den første i Norge som har funnet ut av disse tingene.

Jeg har i lang tid vært klar over at smør og fett fårekjøtt er helsekost. Jeg må innrømme at jeg foreløpig ikke er helt overbevist om at fet fisk er dødelig for meg, men jeg avviser ikke at jeg en dag kommer dit...

Stå på!

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat