Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Opprinnelig lagt inn av Aeneas, her.
Heisann, jeg er mann på 34 år, og har hentet nyttig info fra dette forumet en god stund, men ikke registrert meg før nå.
Jeg er storvokst (190 cm) med mye muskler, men har vært overvektig siden studietiden, og krevende jobb kombinert med lite matvett har sakte men sikkert dyttet vektnåla opp til 150 kilo.
Jeg ble diagnostisert med hypothyreose (lavt stoffskifte) i august i fjor. Dette syntes jeg var et råttent pek av verden. Jeg var faktisk fly forbannet, og det eneste logiske var å hevne meg på verden ved å endre livsstil . Jeg veide på det tidspunktet 154 kilo (BMI 42).
Jeg har i løpet av de siste ni månedene gått ned 36 kilo, og veier nå 118 kilo (BMI 32). Målet er å komme ned til 90-95 kilo (BMI 25).
Jeg har kjørt et beinhardt treningsregime, og har prøvd å lage mat av gode råvarer, og med lav andel karbo. Nå skal jeg bruke dette forumet mye mere aktivt, for jeg ser at jeg kan ikke nok om kosthold til å gjøre dette forsvarlig på egenhånd. Jeg har prøvd å spise variert, men har ikke brukt kosttilskudd/vitaminer etc. Nå sliter jeg med svimmelhet hver morgen, og i perioder gjennom hele dagen. Jeg har trappet litt ned på treningen, og har funnet flere gode tips her om endringer som jeg skal inkorporerei kostholdet mitt .
wow...du har vært flink! :-)
Ja, det er mye å hente her inne, ikke minst inspirasjon og oppmuntring, men også praktiske gode råd i hverdagen når det gjelder slanking.
Stå på videre, men vær litt varsom med deg selv...svimmelheten er noe du skal ta på alvor, og jeg synes kanskje du burde ta en tur til lege, sånn for sikkerhets skyld.
|