Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-09, 15:29   #14
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: ny her..og på xtravaganza

Opprinnelig lagt inn av Lizabett, her.

DU har helt rett,jeg er faktisk kjempeskeptisk til dette her,trodde et var mer sånn kosthold og livstil og trening det dreide seg om,og ble litt skuffet når jeg fikk vite at den første måneden besto av 500 kcal pr dag. på den andre siden er jeg desperat nå,har prøvd alt,så hvorfor ikke dette også.Men engi med deg! Samtidig så kan eg kanskje få bukt med trøstespising og kjedespising på denne måten..

Hei på deg :-)

Trøstespising og kjedespising vet jeg alt om, og jeg hadde også prøvd alt før jeg begynte med Atkinsdietten, også pulverkurer.
Du er desperat.....jeg var desperat.....
Min erfaring med pulverkurer var at de gjorde meg enda mere desperat i lengden. Det å ikke kunne spise skikkelig god mat tar hardt på psyken, vi trenger god mat! For meg endte disse kurene alltid opp med at jeg gikk helt bananas og proppet i meg mer enn før. End of pulverkur.
Jeg har tro på at vi må venne oss til å "omgås" maten på en annen måte enn før, å kutte den ut blir for drastisk, for mat er ikke som røyk, eller alkohol.
Røyk og alkohol kan vi kutte ut, vi trenger ikke ha det i skapene hjemme, men mat må vi ha, vi klarer ikke å unngå det, så derfor vil jeg anbefale å legge om kostholdet, ikke kutte det ut.
Hva du velger er en smaksak, det finnes mange lavkarbodietter, men for meg har Atkins fungert.
Det er ikke bare enkelt, det tar tid å snu tanker, holdninger og vaner, men det GÅR, jeg lover.
Jeg kan spise meg god og mett på god mat hver dag, men går samtidig ned i vekt.
Pizza og brød kan du også lage lavkarbovarianter av, og det smaker GODT.
lavkarbopoteter har jeg ikke funnet oppskrift på enda, men den lille knølen klarer du deg nok uten tror jeg :-)

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat