Sv: Uteblitt menstruasjon pga Ketolyse?
Opprinnelig lagt inn av Imse, her.
De fleste jeg kjenner som bruker cerazette har opplevd mye krøll med mensen, noen få opplevde å ikke blø, men de fleste opplevde noe ala det jeg opplevde, jeg blødde kraftig i 3 uker, hver 3.måned.. Stabiliserte seg med en gang jeg sluttet med cerazette, jeg orket ikke å blø så lenge, jeg var så sliten 3. uka.
Nå har jeg vært uten hormonprevensjon siden jul, og da jeg fikk første blødning etter oppstart av keton diett, da blødde jeg skikkelig i to dager, også bråstopp... Lurer på hvordan det blir neste gang. Men nå har jeg akkurat begynt med nuvaring, så da får jeg kanskje blødning av den på riktig tid .
Jeg gikk på trionetta da jeg la om kostholdet, og gikk rett fra det til cerazette uten problemer i høst en gang. Men så slutta jeg med alt sammen i et par måneders tid, og da jeg begynte på igjen så krølla ting seg innmari, og jeg hadde mensen i en måned, men jeg liker ellers cerazette så godt i forhold til all annen hormonprevansjon jeg har prøvd -null bivirkninger i motsetning til trionetta, at jeg holdt ut, og nå er alt på stell igjen 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|