Lavkarbo og brød
Hei! Jeg vet at når man er på lavkarbodiett så skal man holde seg til 15-20 karbohydrater om dagen. Og da ikke spise brød, ris, pasta, poteter osv. Men jeg kom nettopp over en oppskrift på et lavkarbo-brød der visstnok hele brødet skal inneholde 30 karbohydrater og 1 skive 1-2 karbohydrater. Så da er mitt spørsmål om det er tillatt å spise noen skiver av dette brødet hver dag? Holder meg jo under 20 karbohydrater da, selv om det er "brød". Er ganske avhengig av brød og føler jeg trenger det for å bli skikkelig mett. Her er forøvrig oppskriften jeg fant:
Low carb brød uten soyaprotein
Dette brødet er helt uten soyamel eller soyaprotein, som så mange synes smaker litt rart. Man kan med fordel tilsette litt soyaprotein eller soyamel likevel.
4 egg, 2 dl creme fraiche (el rømme/yoghurt), ca 1/2 dl rapsolja (prøv deg fram), 1.5 ss bakepulver, 4 ss linfrø, 50 gram sesamfrø, 60 gram hvetekli, 45 gram solsikkefrø, Strø blå valmuefrø på toppen.
Bland alt det våte, visp ned det tørre til tykk røre. Helles i enliters form, stekes midt i ovnen på 180 grader i 50 minutter.
Blir veldig glad for alle svar  
|