Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-09, 09:09   #1
Pocahontas
Medlem

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 50
Pocahontas er ny på veien

Noen som er i gang med "de siste fem"?

som kunne tenke seg å dele erfaringer?

Jeg er i gang med de (jeg tror er) siste fem. Merker hvor vanskelig det er å holde fortet når det ikke er så mange igjen. Gikk ned åtte i fjor sommer og var knallhappy! Har gått opp en av disse igjen i vinter, uten ketolyse hele tida. Veldig happy med det også!

Her er min typiske dag:

Frokost: en tynntynn skive med Ingiers rugbrød (en venninne og jeg har testet...mye fiber som ikke påvirker ketosen i noen særlig grad) med smør og ost eller kjøttpålegg. Vann. Kaffe. Evt til rugbrød: proteinshake.

Lunsj: Salat på jobb (diverse grønt, men bare de "lovlige", ett egg og kanskje en stor ostebit eller kyllingbit). Vann. Te.

Mellommåltid: Mulig noen nøtter med havsalt (Spesialposen fra Nøttefabrikken. Fantastisk god!)

Middag: Stekte grønnsaker i smør med kremfløte og mye krydder. Dette er for meg egentlig nok, men jeg prøver å fylle på med karbonadedeig, kylling eller kotelett/biff. Alternativt lager jeg en yammie karbonadedeiggryte eller varmer Findus gormettorsk med brokkoli/blomkål og masse smør til.

Kvelds: ostebiter, bacon, en halv Atkinssjoko, Cavaliersjokobit...nøtter...

Som dere ser, spiser jeg kanskje for mye karbs i grønnsaker, men jeg har er nødt til å gjøre det slik. For å få det til. Jeg er SÅ himla mye mer glad i grønt enn kjøtt og fisk....at dette funker bedre for meg. Men selvsagt: får i meg noe protein hver dag likevel, gjennom egg og ost + kanskje shake, og kjøtt annenhver dag.

Jeg går to småturer med bikkja hver dag og en lengre tur. Denne turen skal være på 45 mim til 1 time, og temmelig rask gange. Det er det jeg får tid til, i tillegg til ett barn, full jobb og deltidsstudier. Savner dansen som jeg er så glad i - men innser at med hund blir det ikke trening på meg. Mulig noe etterhvert, men ikke slik livet er nå. Hvordan trener dere?

Jeg kommer i ketose etter ca halvannen dag hver gang, og holder meg greit der. Selv med noen glass tørr vin går det greit. Veeeldig ok kriterie med denne kuren, gitt!

Jeg veier rundt 66 nå, tror jeg...og skal ned til 60 optimalt over tid. Det har jeg ikke veid på rundt 15 år, helt sikkert. Jeg er 34. Gjør nok ikke det til juni eller juli, men kanskje utpå høsten. Denne gangen skal jeg ikke veie meg, og se hvordan jeg reagerer på det.

Nei....NÅ må jeg jobbe!

Lykke til folkens,
Pocahontas

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat