Sv: Hva er moderat trening?
Det de som gir råd om "moderat" trening sikkert tenker på er at belastningen skal stå i forhold til hvor mye energi kroppen klarer å frigjøre fra fettlagrene våre kombinert med energien vi får fra det vi spiser. Tanken er vel å unngå at man begynner å forbrenne muskler i stedet for fett.
Uten at jeg vet det så antar jeg at det finnes en eller annen individuell grense for hvor mye kroppen klarer å yte i kcal/time uten karbohydrater og uten å begynne å kannibalisere musklene. Med moderat tipper jeg også at de kun tenker på trening som foregår over en viss tid. Harde korte økte både eksplosivt og styrkemessig tror jeg man vil ha veldig gode resultater med selv på lavkarbo. Pål her på forumet tror jeg gjør en undersøkelse på dette og jeg tipper resultatet han får er veldig bra med tung styrke og få repetisjoner.
For lengre og intensive økter vil jeg anta at man må fylle opp med karbohydrater underveis. Hvis du ikke blir slapp etter treningsøkten er det jo ingen grunn til å senke aktivitetsnivået (altså forskjell mellom godt sliten etter fysisk trening og slapp-må-sove).
|