Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-09, 15:29   #1
Karbomor
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2009
Karbomor er på en erverdig vei

Erfaringer med planlagte pauser fra kuren?

30.juni reiser vi på bryllupsreise til New York. Det kan nok helt klart gjøres å være i ketose under denne turen også, men av flere grunner så vet jeg ikke om jeg "orker".

Nå har jeg levd slavisk etter ketolysekuren i 2 mnd. Jeg trives. I 6 ukers tid sleit jeg med slapphet og trøtthet, men den kjenner ut til å ha gitt seg nå. Og det er overhodet ikke problem å leve etter de riktige prinsippene i hverdagen. Aldri før har jeg gått på en "kur" som har vært så enkel å leve etter, og som samtidig har gitt så gode resultater. Det blir lavkarbo for meg for resten av livet, men er det ok å ta en ukes pause? Eller sklir alt ut da? Blir det for vanskelig å komme tilbake til det riktige kostholdet?

Om jeg spiser mer normale mengder karbohydrat en hel uke, risikerer jeg å legge på meg alt jeg har tatt av?

Jeg tenker at på bryllupsreisen så ønsker jeg å være bevist kosholdet og kutte ut poteter og pasta. Men samtidig så ønsker jeg å ta med en drink uten å måtte tenke på juicen i drinken. Og jeg vil kose meg med en is i Central Park uten å måtte sitte med den samme dårlige samvittigheten jeg alltid har gjort etter å ha spist..

3. juni 2009: minus 10,1 kg!!
Karbomor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish...? Svar med sitat