Tråd: Kosttilskudd?
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-09, 22:40   #5
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Kosttilskudd?

Det har vært flere diskusjonstråder om dette tidligere. Noen synes det er greit å klare seg uten kosttilskuddene fra ketolyse, andre opplever at kuren fungerer bedre med kosttilskuddene.

Tilskuddene kan bidra til at
- en føler seg mer opplagt,
- at fettet forbrennes bedre eller fortere,
- at en unngår salt- eller mineralubalanse,
- at kroppen bedre takler det nye kostholdet
- at en unngår kramper.

Personlig tenker jeg at når jeg investerer så mye oppmerksomhet og energi på å gå på ketolysekuren vil jeg ikke være knipen på noe så enkelt som å ta kosttilskuddene, hvis de kan gi meg en bedre sjanse til å lykkes.

Jeg tar forøvrig en hel haug med andre kosttilskudd i tillegg, bl.a. Omega 3, Q 10, hvitløkstabletter, Medox, Lyprinol, B-vitaminer, C-vitaminer m.fl. Men det har å gjøre med den totale helsesituasjonen min og har ingenting med ketolysekuren å gjøre. Bortsett fra at dette regimet med maten har gitt meg mulighet til å være mer konsekvent med kosttilskuddene og dessuten sortere dem slik at jeg tar dem til ulike tider. Dette for at de ikke skal virke mot hverandre, som Torkil skriver om i boken.

Så vidt jeg husker, anbefaler Torkil Omega 3 (eller tran) hvis du ikke spiser mye fisk.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat