Tråd: Hjelp meg
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-09, 09:01   #8
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: hjelp meg

Opprinnelig lagt inn av imy, her.

hvor får jeg ak i de bøkerne??? jeg er ikke så glad i bøker egentlig... er det tungt og kjedelig stoff, har jeg lett for å legge bokene til sides og overse den desverre... men det skader jo ikke å prøve... jeg får bestille meg en bok, og se om det vil hjelpe meg eller ikke....

er det mange som ikke klarar å holde vekten nede når de er ferdig med vektreduksjonen?? må jeg leve etter den flosofien jeg velger resten av livet for å si det enkelt???

Det finnes jo flere lavkarbokosthold.
Et alternativ er Atkins, som er min kostholdfilosofi. Jeg har gått ned 45 kilo med det kostholdet. skal ned 15 kilo til.
Jeg begynte å gå ned i vekt i jan. 06. De første 18 mnd tok jeg altså av 45 kilo, etter det har jeg stått rolig, med vilje.
Jeg opplevde det ikke som vanskelig å holde vekta.
Det krever selvfølgelig litt innsats og disiplin, men det gikk helt greit. Jeg gikk ikke tilbake til å spise som før Atkins, jeg fortsatte med Atkins, men la på mere karbo, vel å merke riktige karbohydrater!
Hvordan du velger å leve etter at du har nådd ønsket vekt er opp til deg, men det er viktig å tenke igjennom hvorfor du gikk opp i vekt i utgangspunket, bli bevisst på det, så du ikke faller tilbake i gamle vaner.

Nå har jeg redusert mengden karbo igjen, for å gå ned de siste 15 kilo.
jeg har skrevet en del om dette i bloggen min (Se min signatur)

Atkins bøkene finnes flere steder, gjør et søk i en bokhandel på nettet.
Det er vanskelig å starte på et lavkarbokosthold uten litt kunnskap, så jeg vil anbefale deg å skaffe deg en bok, om det blir Atkins eller noe annet er ditt valg :-)
Men jeg skjønner hva du mener med å "legge vekk boka".
Jeg vet ikke om jeg hadde orket å sette meg inn i det nye kostholdet uten hjelp fra min samboer.
Hvis du ikke har noen til å støtte deg i hverdagen så synes jeg du skal bruke dette forumet for alt hva det er verdt. Det finnes mange kunnskapsrike og erfarne personer her inne, som mer enn gjerne deler med seg :-)

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat