Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-09, 16:34   #23
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Redd jeg får en stor sprekk snart

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Ja dette tenker jeg mye på! Men man sprekker jo på alt ser det ut som, også lavkarbokosthold!? Da blir det en kamp å holde seg på den rette vei.
Jeg trodde (håpte) når jeg var på lavkarbo, at jeg ikke skulle "sprekke" fordi jeg skulle bli så fornøyd med kostholdet i seg selv.AT jeg ikke skal få forskjellige "sug" på forbudt mat.
Ser jo her inne også at noen holder på en stund på lavkarbo, går ned mange kilo, men får tilbakefall etter ei stund og må "på han igjen".

Jeg begynte på ketolysekuren 16. juni ifjor og har ikke hatt en eneste "sprekk".

Det har hendt at jeg har spist for mye, men ikke noe "ulovlig" og ikke noe som har fått meg ut av ketosen.

Jeg har underveis hatt en planlagt vedlikeholdsperiode på 11 uker (fordi kroppen hadde vent seg til ketosen) der jeg gikk ned 2,3 kg. Og en tilnærmet normal mat-periode på 2 uker (pga at jeg skulle ta noen tester), der jeg la på meg en halv kilo.

I motsetning til kalorislankekurer (been there, done that), kan en leve godt og lenge på lavkarbo med tilstrekkelig høyt fettinnhold, fordi en føler seg mett og fornøyd hele tiden. Derfor er det lettere med livsstilsomlegging til lavkarbo!

Når noen faller tilbake til "gamle synder" kan det ha mange årsaker. Det er så mye som påvirker muligheten vår til å holde fokuset på maten. Det kan være jobb, familie, helseproblemer (psykisk/fysisk), mangel på vitaminer eller mineraler - eller andre faktorer. Det har nok lite med kuren eller kostholdsfilosofien i seg selv å gjøre.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat