Prøve å finne ut av mett/sulten
Hei!
Jeg har skjønt at man ikke skal telle kalorier når det gjelder lavkarbosthold, men bare telle/holde øye med karbene.
Men jeg for min del må bare innrømme at jeg sliter med "spise når jeg er sulten og slutte når jeg er mett".
For mange er det sikkert lett å følge, men for meg er det vanskelig fordi jeg etter mange års matmisbruk ikke kan si sikkert når jeg er mett. Stappmett etter overspising, ja det kjenner jeg godt til, men "vanlig" mett? Når er jeg det? Spiser fort gjør jeg også.
Noen ganger er jeg ikke sikker på om jeg er sulten heller. Kanskje jeg bare er urolig, rastløs, trenger trøst??? You name it... Trodde og håpet at det skulle bli borte når jeg spiser lavkarbo, men jeg opplever fortsatt slike situasjoner!
Suget etter søtt er borte forresten , glad for det da.
Dere som lever etter "spise når jeg er sulten og slutte når jeg er mett", opplever dere ikke slike situasjoner som jeg beskrev over?
Liker veldig godt lavkarbokostholdet mitt, men jeg spiser nok altfor mye og trenger nok andre grenser enn mett-sulten dessverre.
Er det noen som har erfart noe lignende som meg??
Nå har jeg bestemt meg for å holde et øye med kal også en periode framover, og se om jeg kan finne ut av det slik at jeg etterhvert kan slutte med alt som heter telling og bare kose meg med et naturlig,fettrikt og karbofattig kosthold.
|