Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-09, 13:50   #11
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Alternativer til for mye kjøtt

Mat og miljø tenker jeg også en del på, men unngår å få dårlig samvittighet, fordi min mat er min medisin og jeg trenger den for å holde meg frisk og kunne bidra med skattekroner i mange mange år enda. (Samfunnsnyttig i stedet for miljøvennlig)
Men når det er sagt, må jeg si at Optimal Ernæring er veldig bra når det gjelder dette også. I min versjon og etter min forståelse spiser jeg i hvert fall ikke mere kjøtt på lavkarbo med dette. Proteinmengden min er kanskje helt "normal", jeg erstatter nok nesten alle karbohydratene med fett. Det tror jeg er miljøvennlig. Ikke så mange årene siden det var snakk om at det ble dumpet masse fett fra f.eks. meieriene pga fetthysteriet.
Dette med at vi spiser så mye kjøtt, i hvert fall noen av oss, tror jeg er en av årsakene til at ernæringsrådet lukker øynene for at dette kostholdet er så flott. Verden har ikke råd til at alle skal spise slik, og dermed blir det tiet i hjel.
Kommer desverre ikke på noen gode tips i farta.

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat