Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Heisann folkens
Etter et opphold fra Atkins-dietten på 4 år, så prøver jeg meg igjen. I mellomtida har jeg vært på rehabiliteringsopphold hvor jeg har lært veldig mye om kosthold, og da såklart fettfattig kosthold. Men jeg har også lært mye om bl.a. hormoner og forbrenning som jeg kommer til å ta med meg på Atkinsdietten denne gangen. Det viktigste der er antakelig "aldri gå mer enn 3 timer uten mat".
For 6 år siden startet jeg på Atkins, og gikk ned 36 kg. Dette var pga Atkins, men også pga mye hard trening. Men jeg falt av etterhvert, og ble støttemedlem på treningssenteret det siste halve året. Gikk over til Fedon-aktiv kosthold, uten å lese godt nok om det - og la på meg 20 kg igjen. Gikk på rehab-oppholdene ned 19 kg, men pga en operasjon og lite trening, la jeg på meg 12 kg i høst. Har en stor dag som kommer til sensommeren/høsten, og vil i alle fall ned de siste 12 igjen.
Begynte på Atkins igjen i går - og gikk ned 1,3 kg til idag. Tror ikke det blir akkurat standarden fremover, og det kan jo være fryktelig tilfeldig. Hva vet jeg. 
Planen fremover er å gå ned de 12 kg, så få ryddet opp i hodet hos psykolog, og deretter forhåpentligvis få et mer normalt forhold til mat enn det jeg har idag (der mat er belønning, trøst og antakelig først og fremst demping av følelser, både gode og dårlige). Om det blir Atkins-kosthold etter dagen til høsten, vet jeg ikke enda. Jeg vet bare at jeg klarer å holde vekta med fettfattig kosthold, og ikke gå ned. Med Atkins klarer jeg i alle fall å gå ned. 
|