Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-09, 11:46   #14
hanne42
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
hanne42 er ny på veien

Sv: Noen som er i gang med "de siste fem"

Hei

jeg holder på med de siste fem nå - har gått ned fra 73,5 til 66,3 (7,2 kilo) på nesten 4 uker og skal ned til ca 61-62. Jeg er 166 cm høy.

Jeg går ned jevnt nå, og er i ketose. Jeg følger følgende oppskrift:

Meny (eksempel):
Frokost: egg&bacon av 1 egg og ca 40-50 g bacon. 1 ss meierismør. Omega3 + vitamintilskudd.
Lunsj: 1 fiskeburger fra Sjarken (1,5 g karbo), litt grønn salat, 1 skogsbærsmoothie fra Spisdegslank (4 g karbo)
Mellommål: 1 kotelett eller 1 kyllinglår eller en neve hasselnøtter eller mandler eller litt bringebær og blåbær
Middag: Kjøttdeig med litt hvitløk/grønn paprika/litt løk eller purre, fløte og ost. 1 glass pepsi max eller Fun light

Trening:
2 dager styrketrening a ca 40 minutter med vekt på armer, bryst, rygg og mage
3 dager løping, enten intervall eller langtur ca 50-70 min
2 dager med gåing t/r jobb, ca 80 min (regnes som fridager)

Bortsett fra det ene glasset med lettbrus/saft og kanskje en sukkerfri tyggis innimellom, holder jeg meg unna all kunstig sukker. Jeg spiser ikke barer og lager ikke noen av dessertene eller kakene her inne som inneholder kunstig søtning.

Jeg spiser heller ikke sukker i form av mørk sjokolade.

Jeg har sagt i fra til alle på jobben at jeg ikke spiser sukker så jeg spiser ikke kaker, sjokolade, annet snop, baguetter, vafler, frukt og alt annet gædd som dukker opp nesten daglig på kontoret.

Jeg er så heldig at samboeren også er på lavkarbo og familien eller er bare nysgjerrig, så det dukker aldri opp fristelser på hjemmebane. Når jeg er i ketose som nå, har jeg heller ikke lyst på søtt. Jeg sørger for å handle inn alt til huset selv.

Hvis jeg får lyst til å belønne meg selv kjøper jeg blomster eller nytt treningstøy eller noe annet som ikke er fetende :-)

Men det viktigste er motivasjon. Jeg SKAL ned de siste kiloene, og lavkarbokosthold funker for meg. Men det virker ikke hvis man boikotter det med sukker eller annet som påvirker nedgangen.

Lykke til!

Hanne

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat