Sv: Kjære dere, gi meg styrke!
Opprinnelig lagt inn av Nivanna, her.
Men, så kommer problemet, nå står restene på kjøkkenbenken (muffins, potetgull og sjokolade) OG JEG HAR SÅ LYST PÅ! Har vært så på nippet bort dit så mange ganger i kveld, og har bare stått på kjøkkenet og stirra på bollene.. Aaargh.. Kan ikke kaste det heller, har en samboer som nok skal spise det senere, og noe skal jeg ta med på jobb i morgen...
Hvorfor la andre dytte i seg ting som du ikke ville spist selv? Når du har det bra på en lavkarbodiett med en ren kropp uten gjær, mjøl og sukker... Hvorfor da gi andre disse tingene? Er det ditt ansvar at de skal "kose seg"? Hvorfor kan du ikke bare kaste de med god samvittighet og tenke at dette er faktisk ikke bra for noen, selv om de syns det er godt? OK, kanskje sambo blir litt skuffa, men det tar sikkert ikke livet av hverken han eller forholdet å gå glipp av det. Gi han en kurv jordbær i stedet!
Ikke tenk på det som et offer å gå glipp av muffinsene, men som et valg om en reinere kropp og en bedre helse! Noe som faktisk alle, inkludert sambo og kollegaer, også fortjener.