Tråd: Hjelp meg
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-09, 09:43   #3
The Dude
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp meg?!

Hvis du har prøvd xenical som hindrer opptak av fett uten at det virket kan du prøve det motsatte. Spise mer fett og prøve å kutte ut karbohydrater. Det virker for mange og jeg antar at du er åpen for det siden du skriver på lavkarbo.

Kostholdet er veldig enkelt, men du må lære deg litt om hvor mye karbohydrater forskjellige matvarer inneholder. Tanken er at energimessig skal man få i seg 5-10% av energien fra karbohydrater, ca 25% fra proteiner og resten fra fett. Mange går ned i vekt på dette kostholdet dersom de er overvektige i utgangspunktet.

Grunnen til at det virker er at det synes å skje en del ting i kroppen hvis man spiser mindre karbohydrater. Karbohydrater øker blodsukkeret, hvilket øker insulinproduksjonen som igjen er hormonet som sørger for at fett blir lagret i fettcellene. I tillegg ser det ut til at en del får dårligere kontroll over metthetsfølelsen ved å spise karbohydrater noe som fører til fråtsing og mer karbohydrater, mer blodsukker, mer insulin og enda mer fett. En annen ting som ser ut til å skje er at kroppen regulerer sin forbrenning ved fettrik kost og at hvis man øker fettinntaket så øker forbrenningen av fett slik at man går ned i vekt uten aktivitet.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat