Tråd: Kresne barn
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-09, 11:33   #51
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Kresne barn

Sitat:

Ikke på trass, nei. Og kanskje sulter de ikke ihjel heller. Men jeg er overbevist om at unger kan sulte på seg mangelsykdommer, som følge av at de har vegring mot enkelte typer mat, spiseforstyrrelser eller kall det hva du vil. Det er f.eks. ikke helt uvanlig at barn får jernmangel fordi de spiser for lite, og for lite variert.

Det jeg mente var at jeg ikke tror ikke unger dør av sult i pur trass over å ikke få spise loff med nugatti.De spiser før eller siden når de blir sultne nok. Alle unger vill vell spise bare det liker aller best om de fikk lov til det? Og dette med at maten skal være morsom? Ærlig talt!! Snart skal jo alt være gøy og lek. Kansje på tide å lære at hverdagen er hverdag. Så kan man kose seg i helga. Jeg tror faktisk ikke jeg kan huske fra min barndom at det var problemer med unger som ikke likte annet enn søtpålegg...for det var det ingen som hadde hjemme.
Og det nytta ikke å mase seg til det.
Ingen liker alt, det er helt greit. Men la ungene slippe det de ikke vill ha. Lag ikke noe annet. De kan spise til neste måltid eller spise det de liker av det som står på bordet. En regel vi hadde hjemme i bardomsheimen som jeg har videreført her er at det skal spises grønnsaker til hvert måltid...der er jeg helt konsekvent!
Mengden får man selv bestemme...men ingen får sitte å maule kjøttkaker ved mitt middagsbord!

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat