Sv: Kresne barn
Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.
Du om det...
Jeg synes grønnsaker er en viktig og ikke minst variert del av en godt kosthold. Poteter/pasta/brød er jeg ikke like stor tilhenger av.
Mulig det at noen har forska på det og funnet ut at vi ikke trenger spise det. Men forskning kan jo igrunnen vise hva som helst den...om du leter litt finner du totalt motstridende påstander om det meste i livet innen forskning.
Velger å bruke sunt bondevett her jeg...andre må selvsagt velge som de vill.
Du har rett til å synes hva du vil, men det gir ikke mening med mindre du kan gi argumenter for ditt syn. Du bare avfeier meg og trekker deg tilbake til "jeg synes..." Det er ikke særlig inviterende til debatt, er det?
Forskning kan ikke vise til hva som helst. Uforfalsket forskning speiler virkeligheten og dens lover. Den kan ikke være "motstridende," på samme måte som en person ikke kan "eksistere" og samtidig "ikke eksistere." Kaster du en person utfor et fly ved 8000 fot, vil den personen alltid falle mot jorden o. s. v. Problemet er modeller. Modeller er nødvendig for å forstå hvordan variabler (f. eks. fett og karbohydrater) henger sammen. Av og til er modellen feil. Det er derfor forskning kan virke "motstridende." Problemet er i realiteten teoriene, ikke selve forsøkene.
Altså: At vi vet at de fleste nyresteinet består av oksalat og kalsium, er ikke noe som forskere har funnet opp. Det er et faktum, på linje med at olje består av karbon og at kroppen består stort sett av vann. Ingen modeller kan endre på dette.
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
|