Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-09, 11:27   #11
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke ...?

Dette er virkelig et supert forum altså, så mange og raske svar.

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

2000 kal var vel mye , det samme var 100 karbo når du går på ketolysekur.
Har du testet på stiksene dine om du er i ketose. Jeg ligger på 1100 til 1200 kalorier om dagen. Du skal egentlig ligge på 1200 til 1300 kal om dagen men du blir så mett at jeg klarer ikke få i meg mer.

100 gram karbo var kun på 17. mai. Ellers spiser jeg 15-20 gram. Og aldri i verden om jeg ville blitt mett av 1200 kcal - spiser jeg 2000 er jeg faktisk småsulten da også, og jeg spiser gjerne mer. Jeg kan faktisk ikke si at jeg kjenner igjen dette at man blir så veldig mett av fett. Det jeg blir mest og best mett av er grønnsaker, men det kan jeg jo ikke spise så mye av nå... Jeg har ikke ketosestiks, jeg vet faktisk ikke om det går an å få tak i dem her heller (jeg bor i Frankrike).

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Det kan hende at du må se litt på kaloriene også. Noen må det. Hvor mye veier du og hvor høy er du? Det kan hende at kroppen er fornøyd med hvordan den er nå, og da blir det litt vanskeligere.

Jeg tror du er inne på noe her. Den vekten jeg har nå synes å være en terskel. Jeg er 169 cm høy og veier 66 kilo. Høsten 2007 gikk jeg ned fra 72 til 60 kilo ved hjelp av en ekstrem lavkarbo-lavfett-kur og var superfornøyd, men den kuren orker jeg ikke flere ganger. De seks kiloene jeg har lagt på meg igjen har kommet i rykk og napp - jeg holder vekta når jeg spiser "generell lavkarbo", men alle utskeielser (ferier, seminarer etc.) medfører rask vektoppgang.

Opprinnelig lagt inn av Fetpåmidten, her.

Hvis jeg skulle anbefalt noe, så ville det vært litt trening. Trening er det som forbedrer insulinfølsomheten din best av alt, og gir også en høyere forbrenning etter hvert. Sjekk ut treningsforumet her inne. Lykke til!

Ja, det var det, da... Jeg er dessverre IKKE glad i å trene, og jeg har en rimelig full agenda fra før (lang arbeidsdag og lang reisevei). Jeg ser godt poenget, men tviler rett og slett på at jeg klarer å få presset inn trening i min allerede travle hverdag når jeg i utgangspunktet ikke er motivert.

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat