Hei søta 
Det er faktisk ikke alle som har en god reaksjon på å redusere karbohydratene. Det er enkelte av oss som har det bedre og får bedre resultater med en diett som har mye proteiner, mindre fett og litt karbohydrater, men da karbohydrater med lav glykemisk indeks. Hvis du er en av disse er det noen ting du må gjøre med kostholdet ditt.
Først må du innføre mer grønnsaker. Ingen måltider skal være bare kjøtt og saus, du må alltid ha med for eksempel brokkoli, salat, tomat, agurk, aubergine, avocado, kål, rå gulerøtter. Så må du kutte ned på kremfløten. De dagene jeg spiser noe med kremfløte i går jeg ikke ned i vekt. Hvis jeg passer på hvilken type karbohydrater jeg spiser går jeg ikke opp i vekt heller, men altså - kremfløte kan hindre at du går ned i vekt. Nå er det på tide å se på hvilken type fett du bruker. Smør er som kremfløte: mettede fettsyrer. Du bør bruke lite smør og mer olje, ekstra virgin olivenolje for eksempel til steking. Salt binder vann i kroppen. Smør inneholder salt, og av samme grunn bør du være forsiktig med bacon og andre ferdig saltede kjøttvarer.
Hvis du bruker ferdige dressinger eller halvferdig sauser må du nok bare kutte ut dette. Det kan hende at bare noen spor av sukker er nok til å sette i gang mekanismene som fører til at du ikke forbrenner fettet. Lag dine egne sauser og dressinger. Jeg bruker naturell youghurt til nesten alle anledninger hvor jeg trenger noe som ligner på en saus, og krydrer med hvitløk, pepper, salt, andre ting alt etter som hva jeg har lyst på.
Du er kjempeflink som holder ut med en så hard diett som atkinsdietten (induksjonen) selv om du ikke ser noen effekt. Mange har en voldsom effekt første uken, noe som er så oppmuntrende at det er veldig lett å fortsette. Når du klarer å fortsette selv om du ikke hadde dette er det imponerende 
For at vi skal kunne hjelpe deg ordentlig er det noen ting du nesten må fortelle oss. Det er slikt som hvor høy du er, hvor mye du veier, hvilken BMI du har, og hva du spiser. Hvis du for eksempel har relativt lav BMI, og bare vil tilbake til den vekten du hadde for noen år siden, så er nok ikke lavkarbokurene så veldig effektive. De gjør at vekttapet bremser når du begynner å nå kroppens trivselsvekt. Eller det kan hende at du spiser noe du har glemt å fortelle oss, kanskje du pleier å ta en kopp cappucino fra kaffeautomaten der du jobber? De kaffene inneholder masse sukker, og en kopp kan være nok til å ødelegge hele prosjektet ditt. Slanking og diett er litt detektivarbeid, og for å kunne få det til må du kartlegge dine egne vaner veldig presis.
Lykke til! Du jobber bra!
Muskat