Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-09, 19:56   #7
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 58
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Kan disse symptomene løses ved hjelp av lavkarbo-kosthold?

Hei, X_Y!

Tror at å leve lavkarbo er tingen, enten du vil gå ned i vekt eller ikke. Å legge om livsstilen er smart, og ikke tenke på det du gjør som en kur, men noe som skal vare.

Selv har jeg lagt om til en slik livsstil etter å ha begynt med det som en slankekur.
Jeg gikk nesten ikke ned i vekt første halve året, men kroppen fikk det bare bedre og bedre.

Jeg fikk stabilisert et kolesterol som var i ferd med å bli farlig høyt, jeg sluttet å ha oppblåst mage og jeg fikk mindre halsbrann av det, astmamedisiner jeg bruker er redusert, og i perioder bruker jeg det ikke i det hele tatt.

Etter en stund på ketolysekost, bestemte jeg meg for å fortsette å leve slik, selv om jeg ikke gikk ned i vekt, i og med at jeg hadde det bedre med meg selv på alle måter.

Jeg opplever at jeg har større kontroll over "lystene" mine enn før. Før levde jeg for lørdager og tanken på mat og sjokolade. Nå er det JEG som bestemmer, og det er en fantastisk opplevelse!

Altså: drøye 6 mnd etter min start på "kur" begynte vekten å bevege seg nedover.

Har rett og slett konkludert med at kroppen trengte å bli "frisk" først, og så kom vektnedgangen som et bonus.

Mitt råd er likevel: Finn deg litt litteratur om dette, slik at du har noe å gå ut i fra, og slik at du opplever at du vet hva du gjør.
"Bedre uten brød" av Allan/Lutz. Alltid greit å starte der tenker jeg, så opplever du at du lykkes med en gang!

Lykke til med omleggingen!
Hilsen ei som har lagt om for livet.

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat