Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-05, 18:34   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei søta !

Skjønner du er lei deg. Vil gjerne hjelpe deg jeg og. Det er ikke helt lett, for jeg vet ikke om du har bestemt deg for Atkins eller ketolyse. Som jeg skrev til deg tidligere er Atkins og keteolyse ganske like, men de har forskjellige regler. Du kan ikke plukke det du liker fra hver og sette dem sammen til en. Du må bestemme deg for en og følge reglene for den. ENTEN Atkins ELLER Ketolyse. Jeg spurte deg for noen dager siden (13/4 ) om du kunne poste noen dagsmenyer så vi kunne se på hva du spiser og finne ut hvorfor det ikke skjer noe. Den eneste menyen jeg har funnet er den du postet i journalen din i går. Hvis den er representativ kan jeg godt si hva som ikke stemmer her:

Opprinnelig lagt inn av søta

Frokost: 3 egg + 1 karbonade

Lunch: 200g agurk + 2 tomater

Mellommåltid: 100g bringbær og i dl fløte

Middag: 3 koteletter i fløtesaus

Hadde satt pris på tilbakemeldinger ang. kostholdet mitt.

Frokosten: Ingen grønnsaker - dete må du ha - en tomat hjelper bra !

Lunch: 200 g agurk (ikke mye næring, nesten bare vann), og en tomat er altfor lite. Du trenger både proteiner, fett og fiber/grønnsaker til hvert måltid.

Mellommåltid: For Atkins er dette IKKE induksjonsmat. Går du på ketolysekuren er det heller ikke helt lurt med så mye fløte..... (se muskats innlegg)

Middag: 3 koteletter burde ha vært 2 (om de er normal størrelse) for mye fløte (du hadde jo fløte som mellom måltid også) og GRØNNSAKER mangler helt.

I bøkene (både Atkins og Ketolyse) er det masse forslag til grønnsaker og grønnsaksretter du kan ha. Også i oppskriftforumet her.

Det er ikke bare HVA du har spist / ikke har spist, det er sammensetningen av måltidene som ikke er helt bra. Det er derfor jeg maser sånn om at det er viktig å lese boka FØR du begynner. De fleste som starter uten å ha lest boka/bøkene opplever det samme som deg. De tar ikke av ...... Som jeg også har svart deg tidligere; du kjører ikke bil uten å ha lappen.....

Jeg er sikker på at du kommer til å ta av om du leser boka/bøkene + tipsene du får her inne og endrer sammensetningen av måltidene dine + hva du spiser. Les linkene vi har gitt deg, der er det også masse info !

Lykke til videre !!