Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-09, 12:55   #147
Jonblund
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Vestby
Jonblund er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Jeg er enig med deg – jeg syns også jeg spiser for mye proteiner. Jeg laget en egen tråd om det (her) og fikk få forslag til alternativer, men mange synspunkter på at spørsmålsstillingen var irrelevant. Da jeg gikk ned 12 kilo i 2007 spiste jeg nesten bare proteiner, og det funket jo – men kanskje er kombinasjonen mye proteiner og mye fett uheldig??

Jeg er fortsatt interessert i alternativer til kjøtt og fisk – jeg er glad i både avocado og paranøtter, men jeg kan nesten ikke leve utelukkende på det heller.

Jeg skal se om jeg får tak i boka til Atkins.

Det er vel ikke snakk om at man skal holde seg unna Fisk og Kjøtt men man må tanke litt annerledes. Man må faktisk lete etter de fete fiske/kjøttstykkene.
Et eksempel er i stede for kjøttdeig velger man familiedeig eller medisterdeig. (IKKE FERDIGBLANDET).

Et annet tips er bruk fett og jeg selv mener ikke tell kalorier.

Fett gjør at du blir mett og for mettehetsfølelse lengre.

Ta meg feks. Har nå lagt inn tall på Somebody og ligger jevnt over på 80/10/10. Følger en annen livsendring men prinsippet er det samme. Ligger jevn over på 2500-3000 kalorier. Iflg somebody ligger jeg da mellom 500-800 kalorier for mye.

Men jeg har nå gått ned jevnt og trutt( men svetta har jeg pga kaloriinntaket).

Men som sagt er jeg ingen ekspert da.

Mvh

Jon-blund

------------------------------------------------

“Egenkjærligheten er begynnelsen på en livslang romanse” (Oscar Wilde)

Sist redigert av Photobscura : 03-06-09 kl 01:24. Årsak: Sitatklammer
Jonblund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins som gikk over til Skaldeman Svar med sitat