Ett lite spørsmål, lettere forvirra
Jeg følger ingen spesielle dietter her, bare holder meg for det meste unna de verste karbene som poteter, ris, pasta osv. (er vel nærmest Fedon, men ikke helt der heller)
Men så er det jo veldig mange som skriver at knekkebrød er like "fy-fy" som brød. Og jeg blir en smule forvirra...
(Nå spiser jeg litt knekkebrød, da, men det er ikke poenget.)
Jeg bare se på en pakke Wasa Sport + for eksempel. Pr. 100g inneholder
57g karb hvorav sukkerarter er 1,5g. Pr. skive er det 9g karb, hvorav sukkerarter er 0,2g.
Er 0,2g sukkerarter pr skive så ille altså? Hva er de andre 8,8 karbene i hver skive da, som ikke er bra?
Ser og i div. oppskrifter her, hvor folk som sliter med sjokoladesug, får tips om div. ting og tang med bl.a. søtstoff og kakao.
Så ser jeg på bakekakao'en min som står i skapet, der står det pr. 100g er det 13,5g karb, hvorav sukkerarter er 0,4g. Selvfølgelig skjønner jeg at det er ikke store mengden man bruker i en liten skål med kremfløte f.eks, men likevel. Er det ikke så ille å bruke vanlig bakekakao altså?
Jeg blir lettere forvirra, hehe 
Har gått ned mange kg på lavkarbo-mat før, men da spiste jeg faktisk knekkebrød både til frokost, lunsj og kvelds... 
|