Opprinnelig lagt inn av Lissa
akkuratt nå er det på linje med å være røyksugen og ikke ha tobakk i huset, ikke penger å kjøpe den for og ikke bil for å komme til butikken for å stjele den... (det siste var tull...). - men jeg har røkt daglig i flere år, så jeg vet hva det vil si å ha røyksug, aldså...!
Ja jeg kan bekrefte at det omtrent virker på samme måte...Sluttet å røyke for 17 år siden så snakker av erfaring
Har aldri tatt en røyk siden, har ikke lyst og hadde ikke turt, itilfelle behovet dukket opp som troll fra eske....akkurat som sukkerbehovet Merker at så fort jeg tar en liten smak med "Høy GI" så ligger behovet latent og har tenkt å slå til som ørreten på flua så fort den får sjangs på en større godbit
Derfor...like greit å holde meg mest mulig unna de helt store godsakene til jeg har gått ned og fått stabilisert kostholdet.
Småutskeielser har det vært, men jeg har til nå klart å hale meg inn igjen med en gang. Behovet blir borte før det får gjøre mer skade, sørger bare for å spise ofte, men riktig mat i sånne perioder.
Sammenligningen mellom røyk-og søtbehov er ganske relevant....
Ikke lett å være røyker heller...
|