Sv: Oppfølging fra legen vedr lavt stoffskifte
Hei! Jeg fikk diagnosen for et drøyt år siden, etter å ha vært syk i åtte år. Henger meg med på det som allerede er sagt her. Oppdosering og å finne rette dose tar tid, men det er viktig å ta den tiden også. Øker man for fort og mye kan man bli overdosert, og det er ettersom jeg forstår også svært ubehagelig. Jeg har tatt prøver hver 4-5 uke hele dette året, og er nå kommet opp i 175 mcg 3 dager i uker + 200 mcg 4 dager i uken. Forhåpentligvis ser det ut til å stabilisere seg rundt der for meg.
Anbefaler deg tre ting her på tampen:
1. Skaff deg alle utskrifter av brodprøveresultater. På den måten kan du selv lettere følge med på hvor i dette bildet du føler deg best/begynner å føle deg dårlig/kjenner overdoseringstegn osv...
2. Sjekk om du har blitt testa for antistoffer (anti-tpo er den mest aktuelle ved lavt stoffskifte). Positiv prøve på antistoffer betyr at kjertelen som produserer stoffskiftehormonet T4 er angrepet av antistoffer, og dermed er på vei til mindre/ingen produksjon.
3. Ta en titt innom www.sonjas-stoffskifteforum.info Der er det MASSE informasjon å få. For meg var denne siden redningen da jeg fikk diagnosen og legen sendte meg hjem uten informasjon.
Lykke til!!

|