Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?
Opprinnelig lagt inn av Jente 1980, her.
Uff, jeg fikk det til å høres ut som at jeg alltid spiser sjokolade og baconcrisp til kvelds jeg, hehe... Jeg spiser mat ( igår kyllingfilet stekt i masse fett fra bacon, fløte og masse smeltet ost ), men avrunder innimellom med noen sjokoladebiter feks... Men ser jo at for flere av dere så fungerer det dårlig med sjokolade. Da får jeg prøve å la være Jeg eeeelsker den mørke sjokoladen og de 4-8 rutene per dag kommer jeg isåfall til å savne. Tror du/dere at det virkelig har så mye å si?
Men igår hadde jeg trent og kom hjem kl 20 og ikke spist middag, så da måtte jeg ha noe mat i meg. Smågnafsing på kveldene er nok mye gammel vane... Har du/dere et bestemt klokkeslett dere ikke spiser mat etter?
Sjokolade; Ja, jeg tror det har mye å si. Vi teller ikke kalorier, for en kalori er ikke en kalori. Det er ikke det samme hva man putter i seg, så lenge det tilsammen ser bra ut. Alt du spiser og drikker påvirker deg i en mindre og/eller større grad. Desverre - og heldigvis 
Jeg har ihvertfall ingen regler for når jeg ikke skal spise, men jeg prøver å ha som regel at jeg spiser når jeg er sulten - fordi jeg er sulten. (men det er lettere sagt en gjort, altså... )