Barbasco Plus
Tenkte jeg skulle fortelle hva dette kosttilskuddet er - siden noen har begynt å lure i noen tråder...
Barbasco Plus er et kosttilskudd som jobber spesielt med hormonbalansen i kroppen. Hormonbalansen er bra for aldringsprosessen, benskjørhet, muskler og ledd, overgangsalder og hjerte- og karsystemet. Vitalitet og livsglede, sexlyst, huden, stress, søvn, hukommelsen, immunforsvaret.... Listen er lang!
Barbasco Plus er et DHEA-preparat, og den franske professoren Etienne Emilie Baulieau uttalte følgende til Allers i nummer 8/1999;
"DHEA er et forstadium til blant annet testosteron og østrogen, og det reduserer nedbrytningen fra stresshormoner. DHEA antas å kunne forhindre en rekke sykdommer og forlenge levealderen. Hormonet er ikke tilgjengelig i ren form, men naturpreparater med ekstrakt fra kinesisk Barbasco stimulerer kroppen til selv å produsere hormonet.
Forbedrer hjernefunksjon, konsentrasjon , minne og immunforsvaret. Kan forhindre alvorlige sykdommer blant annet kreft. Senker det dårlige kolesterolet, reduserer enkelte tilstander av høyt blodtrykk, og kan forhindre hjerteinfarkt. Påvirker vekstfaktorer i blodet som virker positivt på ledd og muskler. Det kan reversere diabetes 2 og depresjoner. Styrker energi og seksualdrift, og forbedrer hudkvaliteten."
I en blind-test hvor en testgruppe fikk tilskudd av Wild Yam og en annen fikk Barbasco Plus, fant man en økning i DHEA-nivået i blodet til de som hadde fått Barbasco Plus. Gruppen som fikk Wild Yam hadde ikke økning av DHEA i det hele tatt.
Fedonisten