Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-09, 18:55   #20
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvis man teller kcal-inntak...

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Det blir litt som å si at du ikke tror på at jorden er rund, for den ser nemlig ikke slik ut når du står hjemme i hagen din. Det er også forklart kanskje nærmere hundre ganger her inne hvorfor den stemmer og hvorfor det virker som om den ikke stemmer (man kan ikke måle sitt eget energiforbruk), så at du da velger å ikke tro på den finner jeg ytterst merkelig.

Ja, da får vi bare være uenige. Jeg går opp av 1800kcl, jeg veier 126 kg og er 160cm høy, vanligvis vil en så stor kropp trenge godt og vel 2500kcl for å beholde vekta, men selv på 700kcl mindre med karbokost, så går jeg opp masse i løpet av et år.
Men 3000kcl fra lavkarbokost gir meg en kilo mindre for hver uke. Vi er vel alle enige om at alt kommer an på hvor kaloriene kommer i fra. Men min kropp vil absolutt ikke gi slipp på kiloene på lavkalori, det funker bare IKKE. Så, kaloriteorien med at mindre inntak gir vektnedgang, den funker ikke for meg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat