Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-09, 02:20   #14
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Jeg tenker sånn at alle må ta ansvar for sin egen vektnedgang, uansett metode. Om de vil gå på kommersielle pulverkurer -greit! Men da må man ta eventuelle konsekvenser, og forstå bredden i hva som kan gå galt på sikt.
Men om noen spør om meninger, svarer jeg gjerne! Jeg ser ikke på det som noen god løsning, og kan godt pense dem inn på et mer riktig og sunt spor, men sjelden uten oppfordring.

Jeg har ingen personlige erfaringer med pulverkurer, men jeg har sultet meg bra mye i min tid. Det skal visst være effektivt det også, om det er effektivitet man er ute etter.
Min mor gikk på Herbalife en gang i tiden, gikk ned tre kg, og opp åtte. Morfar ble satt på Nutrilette da han gikk opp i vekt på grunn av medisinering (!!!) Jeg kjente igjen symptomene til begge under de kurene fra hvordan jeg selv ble av å sulte meg; svimmel, ukonsentrert, hodepine etc, og ingen ønsket effekt over lang tid (og ingen oppfølging, noe som er det verste egentlig). Det sier en del, synes jeg.

Det finnes dog hjelpemidler som Eurodiett (medisinsk pulverdiett) og metformin/glukophan (medisin for insulinresistente, for å hindre opptak av sukker i tarmen), men da skal man bli tett fulgt av lege og får oppfølging, og for de fleste er dette en av de siste løsningene man tyr til. Det er en helt annen sak.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat