Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-09, 14:40   #8
nenuial
Medlem
 
nenuial sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
nenuial er ny på veien

Sv: Stresskontroll

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

...
Jeg pleide å male en del før, liker ikke å male akvarell, men elsker olje, har lurt litt på å male igjen, har maling, terpentin, og staffeli, har ikke råd til lerret (), men det er en smal sak å finne plater, og grunning har jeg jo også.
Takk for gode råd

Det som er problemet nå, med sånne ting (en ond sirkel kanskje), er all uroligheten, jeg må gjøre tusen ting på en gang, ser jeg på film, må jeg surfe på nettet, og plutselig kommer jeg på en skål med ting som jeg må sortere, samtidig begynner jeg å lage mat, og så får jeg en impuls om å sette opp et budsjett eller skrive en liste, mens jeg i neste øyeblikk kaster meg over skittentøskurven og setter på en vask, mens jeg begynner å ta oppvasken og før jeg vet ordet av det sitter jeg ved symaskinen. Det er helt korka, nesten komisk, jeg KAN ikke vente, liksom ...

Lerret kan du finne veldig billig på Søstrene Grenes på Sandvika storsenter, om du har mulighet til å komme deg dit

Ellers kjenner jeg meg veldig igjen i rastløsheten din, i at du hele tiden må gjøre flere ting samtidig.
Det som av og til kan hjelpe meg er å gå lange turer, og la hjernen få slappe av litt. Ser du bor i Oslo, hva med en tur ut på øyene med båt (har du månedskort går det jo på det!), eller gå en tur rundt Sognsvann, etc?

Krysser fingra for at alt roer seg av utenforliggende årsaker til stresset ditt, sånn at du får konsentrert deg om å ta det med ro, og slanke deg ferdig!

__________________


nenuial er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat