Sv: Stresskontroll
Jeg har perioder hvor jeg kjører meg skikkelig fast i et veldig usunt stressmønster, særlig når det skjer mye rundt meg som jeg ikke har kontroll over. Heldigvis har jeg funnet noen ting som får tankene på andre spor når jeg henger meg opp som værst.
# Først og fremst er biblioteket min beste venn! Lydbøker har jeg hang-up på, da kan jeg lytte til de på f.eks mp3 mens jeg gjør andre ting. Har aldri vært helt min greie å gå i skogen og lytte til stillheten, da jobber hjernen min på høygir og lager flere problemer av de jeg allerede har 
Gode krimbøker e.l har jeg lånt masse av på deichmanske Anbefaler forøvrig hovedbiblioteket, løkka-filialen er dårlig på lydbøker. Bruker det på øret når jeg kjører bil, husarbeid eller går tur.
Forøvrig kan man låne f.eks selvhjelpsbøker der også.
# Svømming! Nå som sommeren kommer kan det forhåpentligvis snart gjøres gratis ute. Ellers er en tur på svømmehallen absolutt verdt pengene. Jeg kan ikke svømme så mye pga nakkeproblemer, så jeg har fått dilla på Elixia i stedet, men hvis man ikke er så glad i senter-treninga så er svømming genialt. Også kan man sitte i badstua etterpå og være klar og fin i hodet... Mye lettere å tenke klart etter litt fysisk utfoldelse. På tøyenbadet er det også Nautilusgym som kan vurderes når høsten kommer og økonomien kanskje er litt slakere. Kun 300 kr i mnd, da har man fri tilgang til badet og til område med apaprater. Om man bader 3 ganger eller så i uka betaler det seg om man ikke bruker aparatene også 
# Alkohol-fri. Alkohol, også bare i små mengder, skaper stress i kroppen. Kan være lurt å prøve med noen hvite uker for å se om det bedre rastløsheten.
# Heng med noen venner som ikke er så inne i livssituasjonen. Ikke snakk så mye om det heller, tenk på noe annet, mimre om gamle dager, sleng deg p venners venner en stund e.l. Gi hodet en pause fra deg sjøl.
# Finn gratisavktiviteter eller grupper som har samme interesser som deg. Det finnes både online og offline.
# Date noen bare for "the fun of it". Som du kanskje ikke ser på som en livsledsager, men som kan ta litt vare på deg, dra deg ut på noe morro, spandere litt, være gentleman osv.
#Melde seg som frivillig i f.eks Røde Kors. De trenger alltid besøksvenner, leksehjelpere, undgdomskontakter, leirpersonale osv. Godt å kunne hjelpe med noe konkret for andre selv om man står litt fast sjøl. Å se at noe nytter.