Sv: Noen som starter mandag 4. mai?
Opprinnelig lagt inn av erleperle, her.
du kan fint klare å spise lavkarbo på ferie, bare be om å ikke få poteter, og hvis du hr burger kan det jo holde å spise ene delen av brødet. Masse grønnsaker i stedet for pasta og brød. Tror nok det skal gå helt fint. Du legger på deg, men mest vann. Og så lenge du er motivert kommer du fort inn i det igjen. det blir en slags pause, og du er forberedt på at vekten går noe opp.
Jeg har ikke en to ukers ferie, men blir noen dager i tigerstaden. Da kommer jeg til å spise lavkarbo, men blir vel ikke ketose. Ser hva jeg klarer. Hvis det er mulig så er det mulig, hvis ikke går det helt greit. Jeg gikk ut av ketose på 17 mai, og syns det gikk greit. Vekten gikk litt opp, men angrer ikke. Sånne små pauser gjør at jeg ikke får en stor sprekk. Tanken min er å leve lavkarbo i lang tid, ikke bare et par mnd. For å kunne gjøre det, må jeg tillate å spise litt mer karbo ved enkelte anledninger.
Men det hele bunner egentlig i om en mestrer en planlagt sprekk. Hvis en er sterk nok så ser jeg ikke problemer i det. Hvis en planlagt sprekk kommer itl å ende i fråtsing av fett, sukker og karbohydrater så ser jeg ikke det positive i det.
Ja, jeg har planer om å spise lavkarbo da, og ikke gå over til et "normalt" kosthold med masse brød osv. Men jeg kommer jo til å gå ut av ketose, og i en vanlig fløteis er det jo et hav av karber... 
Men jeg vet at det ikke blir problemer å gå over til ketogen kost etter ferien igjen, for jeg synes det går veldig fint å leve med denne kosten. Er jo noe jeg har tenkt å fortsette med lenger enn noen måneder. Kommer aldri til å gå over til høykarbokost igjen.

|