Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-09, 11:26   #3
Perdita
Seniormedlem

Perdita sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: lavkarbo VS normal sunn kost

Jeg må først si at jeg forstår hvordan du tenker, jeg har tenkt akkurat sånn selv.

Jeg har testet begge deler, og det er nok mange med meg. Ikke noe godis, faste og magre måltider og masse trening i perioder. Det har på en måte gått helt fint, men jeg har blitt veldig sliten og lei etter hvert, og veien til en sprekk har vært kort!

Nå har jeg levd lchf (low carb high fat) siden januar. Jeg har lest masse og lært utrolig mye om hvordan kroppens kemi og forbrenning fungerer, og da har jeg forstått at alle karbohydrater fungerer som sukker i min kropp og gir samme effekt. Jeg ser på meg selv som en sukkeravhening, og tåler rett og slett ikke sukker, og når jeg har forsøkt å kutte sukker uten å kutte andre karbohydrater så har jeg måttet leve med et konstant overhengende sug som har vært ekstremt hardt å leve med!

Lavkarbo har også hatt mange andre gode effekter på kroppen min, og jeg kommer aldri til å gå tilbake til et "normalt sunt kosthold" som jeg rett og slett ikke ser på som spesiellt sunnt.

Lykke til uansett hvilken vei du velger!

Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat