Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-09, 22:52   #1
Kakeåndsen
Medlem

Kakeåndsen sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Kakeåndsen er ny på veien

Dere "treningsguruer", kan dere ta en titt på dette?

Jeg blir veldig forvirret av all informasjon, og alle "eksperter" på trening. Kort historikk om meg: begynte på ketolysekuren julen - 08. Tok raskt av 6 kg, men siden har det ikke skjedd stort på vekta. Dvs etter at jeg begynte å trene 3-4 ganger i uka etter påske gikk jeg opp 2 kg igjen. Disse er ifl vekta fortsatt der. Nå trener jeg ca 5 ganger i uka. Imidlertid går jeg stadig ned i cm, og det er jo det som synes for alle andre. Jeg er ikke helt i mål ift vektreduksjon ennå, men akkurat nå er vekta litt sekundær siden jeg ser at kroppen min forandrer seg til det mer positive.

Jeg trener både kondisjon (spinning, step, jogging, bodyattack) og styrke (i studio og i sal) og ikke minst pilates. Dog blir det nok mest styrke siden det er det jeg digger mest.

Så spørsmålene mine:
1 - kan det stemme at jeg rett og slett har økt i muskelvekt? Jeg har mer synlige muskler stort sett over hele kroppen, og har doblet vektene på mage- og benapparatene på tre uker.
2 - jeg merker ikke det fnugg av at jeg ikke orker så mye kondisjonsmessig som før, kanskje heller motsatt siden jeg aldri er helt tom etter trening. Når jeg levde på høykarbo, ble jeg alltid mye mer sulten når jeg økte treningsmengden. Nå er det heller motsatt. Noen som har noen forklaring? Eller er jeg bare merkelig skrudd sammen?
3 - jeg er innprentet med at man ikke skal trene samme muskel to dager på rad. Men hvis jeg f.eks. trener hele kroppen i studio en dag, for så trene bodypump (vektstang/løse vekter) dagen etterpå, vil dette da ha en negativ effekt?

Mye jeg lurer på, og treningsveilederne på senteret mitt er ikke så veldig inne i lchf-kosthold og trening.

Blir også glad for tips om hvor jeg kan lese mer om trening og lavkarbo.