Tråd: Misunnelse?
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-09, 16:49   #12
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Misunnelse ...?

Jeg forstår denne dama veldig godt egentlig, for jeg har mange ganger selv følt meg på samme måte, da jeg veide 135 kilo.
Men det er vanskelig å unngå å snakke om eget vekttap, når folk rundt meg spør om hvorfor matpakka mi er så annerledes.
Jeg forklarer at jeg slanker meg og da kommer uunngåelig:
- Virker dette da?
Det er klart folk spør, for jeg sier at jeg slanker meg, men sitter der med fløteretter og majones og virkelig koser meg med maten.
Folk er vant til å se knekkebrød med mager smøreost når damer er på slankern.
Jeg svarer som sant er, "Ja det virker, jeg har gått 45 kilo".
Jeg dytter ikke slankingen min på folk, og jeg prøver aldri å sette store mennesker i et dårligere lys enn meg selv, for jeg vet så inderlig godt hvordan det er å sitte der og føle seg helt rævva pga stor overvekt.
Men det går liksom ikke å la være å svare av hensyn til ei dame i gruppa som veier for mye heller, så jeg prøver heller å trå litt varsomt.

Men når det er sagt, jeg har klart å inspirere flere overvektige til å slanke seg også :-)
Ikke ved å fortelle dem hva de bør og ikke bør gjøre, men de har rett og slett blitt intressert i å prøve, når de ser meg, et levende bevis på at lavkarbo virker!!

Takk og pris for dette forumet....
Det er godt å ha et sted der tanker og følelser kan luftes

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat