Sv: Hjelp, hvorfor går jeg opp?
Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.
Jordbær er en partystopper for meg i alle fall, må i tillegg passe på at jeg ikke spiser for mye da jordbær inneholder 6,6 g kh/pr 100 g og 100 g jordbær er ikke mye. 
Som det nevnes her så opplever noen vektstagnasjon pga meieriprodukter, –smør, mens andre opplever nøtter som den store partystopperen. …og salt binder vann i kroppen, baconcrisp, salt bacon og spekemat er velkjente syndere. Som nevnt over så opplever mange vektoppgang i forbindelse med mens og eggløsning, men det forsvinner fort igjen.
Stress, smerter, lite/dårlig søvn er faktisk faktorer som kan hindre vektnedgang.
Mange av oss opplever faktisk ikke å rase jevnt ned i vekt, det går ofte i rykk og napp. Ikke det at jeg skal være noen festbrems her men jeg gikk ned ca 10 kg på litt over 3 måneder og har nå vippet opp og ned 1,5 kg i 9 måneder og jeg har minst 12 kilo til som må av.
Jeg stresser ikke med vekta, er glad jeg har greid å gå ned såpass fordi jeg sliter med kroniske smerter, som er min største partystopper. Pga smertene er jeg også altfor innaktiv…
…klipte av meg en halvkilo hår forrige dagen, skikkelig moro å gå på vekta dagen derpå, he, he… 
Tror ikke du har greid å legge på deg 1 kg fett altså…
Les denne: Tålmodighet og slankestress
Håper du finner ut av vektstagnasjonene...
Kjempefint innlegg! Jeg er selv litt misfornøyd med tempoet til vektnedgangen min... Syns det går litt for saaaakte... Men hvordan i all verden skal jeg kunne klare å finne ut hva som ev. holder meg tilbake... Uff... Må vel kansje bare slå meg til ro med at det tar litt tid, og at det for huden sin skyld tross alt er en bra ting! Så får jeg prøve meg på "alt med måte" av både det ene og det andre... Er skikkelig spent på veiing neste gang!
|