Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-09, 23:00   #8
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp, hvorfor går jeg opp?

Opprinnelig lagt inn av annchra, her.

Hei
Er en av "smugleserne" her inne, og for et supert forum dette er. Men nå trenger jeg tips og råd.
Begynte på Atkins i slutten av april, og tok av 3 kg den første uka. Deretter 2 kg til. Helt til denne ukens veiing. Opp 1 kg! Ja, dere syns kanskje at jeg overreagerer, men poenget er at vekta har stått stille i 2 uker, for så å gå opp? Ble veldig skuffet, utrolig kjipt. Nå har jeg ikke vært så flink til å telle karber i det siste, men ligger på ca 20 om dagen (går i rutiner..).
Tror mulig synderen er baconcrisp. Fant den i butikken, og ble lykkelig over snacks som ikke inneholder karbo, har vel spist litt i løpet av uka...
Eller kan det være at jeg spiser for mye meieriprodukter? Har litt fløte i omeletten til frokost, litt rømme på salaten, og har spist pisket krem(uten sukker) og jordbær i helga. To ganger når jeg tenker meg om. Og kanskje litt vel mye krem....
Hva tror dere? Er det vanlig at vekttapet stopper opp i flere uker, for deretter å gå opp?
Noen som har opplevd det samme?

Når du beskriver hvordan du har spist i det siste så kjenner jeg meg veldig godt igjen, for akkurat sånn har jeg hatt det mange ganger.
Baconcrisp eller lignende, JA
Jordbær, JA
Ikke så veldig nøye med å telle karbo, JA
Dette har gjort at jeg også har stått rolig, mange ganger, eller jeg har gått litt opp.
Jeg kan jo ikke si sikkert hvorfor du har stått rolig/gått opp, men jeg er fristet til å si at det kommer av en kombinasjon av alle tre punktene over.
Vær flink den nærmeste tiden:
* Tell karbo
* Kutt ut jordbær
* Hold deg unna crisp, eller salt generelt
Jeg tror det kommer til å hjelpe, det er ihvetfall verdt et forsøk :-)

Lykke til

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat