Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-09, 13:29   #14
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

[quote=The Dude;732294]Ikke bry deg hvis sier du må proppe deg med kalorier. Det er en utbredt misoppfatning på forumet at et kosthold med høy fettprosent betyr at man skal spise kalorier til det tyter ut ørene. Hvis du ikke er sulten trenger du ikke spise mer enn kroppen trenger. Det viktigste er å unngå at kroppen tror det er krise og dermed begynner å tære på musklene. Det er en forsvarsmekanisme da kroppen forbereder seg på en periode med lite tilgang til mat, og da justerer den ned muskelmassen for å senke forbrenningen.

En god del av kroppens energibehov vil ved riktig kosthold dekkes av energi frigjort fra lagret fett. Da trenger restinntaket av energi via mat ikke overstige restbehovet for energi. Du vil sannsynligvis merke omtrent hvor grensen går ved at du begynner å bli veldig slapp hvis kaloriinntaket ditt blir for lavt. I så fall er det viktig å justere opp inntaket for å ikke miste mye muskler.

Torkel som står bak denne kuren gir stadig individuelle råd om å spise mindre porsjoner og redusere kaloriinntaket når vektnedgangen til folk stopper opp.[/quo

Det er mange her på forumet som sier man skal proppe i seg med fett og blåse i hvor mye kalorier man kommer opp i, det er jeg helt uenig i. Det har blitt sagt at de har et kaloriinntak på 3000-4000 kal om dagen. Er det rart de ikke går ned . Da må de ha en hard trening i mange timer om dagen skal de klare å gå ned på det. Har jeg forstått innlegget dit riktig er jeg helt enig med deg.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat