Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-09, 21:57   #10
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Nytt grønnsakspørsmål – hva heter disse på norsk?

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Når jeg går inn på den franske wikipedia, og søker opp grønnsaken (haircot), og trykker på den norske linken i menyen til venstre, så får jeg opp den norske siden på hva dette er for noe. Her sier wiki at det er en hagebønne. Og på frukt.no så står det at hagebønne og brekkbønne er det samme. Men, om det stemmer, det kan jeg selvsagt ikke være 100% sikker på...

Brekkbønner på fransk er haricot vert. Mens disse bønnene det snakkes om her er haricot plats.

Hagebønner trodde jeg var det samme som hestebønner? Hagebønnene er mye større enn brekkbønnene, ligner litt på disse haricot plats på utsiden, men har mye større bønner på innsiden. Så vidt jeg vet. Da er det selve bønnene som er maten og ikke hele belgen som når man spiser brekkbønner eller haricot plats.