Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak
Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.
Ok, nå var vel noe av hovedpoenget mitt nettopp det du klippet bort fra sitatet da:
Og mitt poeng er at det ser ut til at hver gang noen skriver om at de spiser høy fettandel men lite kalorier og at det fungerer bra så dukker det opp noen som forteller at de må spise mer.
Og jeg forstår ikke hvorfor.
Hele prinsippet med ketogent kosthold er at kroppen henter en del av energien helt naturlig fra kroppens fettlager. Da trengs det å supplere med byggestener og eventuell energi som fettprosessen ikke frigir. Siden kroppen er i stand til å yte bra under fysisk aktivitet selv på ketogen kost tror jeg at den nedre grensen for hva man bør spise er bestemt av hva byggeklosser som trengs heller enn at vi trenger å få i oss en bestemt energimengde men der kan jeg ta feil.
Så er spørsmålet om man tror at de som sier de har det fint med høy fettandel men moderat kaloriinntak lyver. Jeg tror ikke folk har noe ønske om å lyve her og jeg ser heller ikke noen argument for å øke energiinntaket dersom kroppen allerede får det den trenger. Det er mulig jeg har gått glipp av et poeng eller to underveis.
|