Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-09, 18:46   #1
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Trenger råd, er ekstremt tørst! (Sliter ...)

Enda jeg har fulgt Atkins kostholdsfilosofi i langt over tre år nå, har jeg aldri vært ute for en så EKSTREM tørste som nå.
Jeg har hatt det sånn i ca 36 timer, men aner ikke hvorfor!!!
Det er veldig slitsomt og plager meg virkelig.
Jeg kan drikke et glass vann, eller en flaske, men det hjelper ikke dritten, er like tørst igjen så snart vannet er svelget.

Skal prøve å beskrive så godt jeg kan hvordan jeg har spist og levd i det siste:
* Drikker garantert nok vann
* Får ikke i meg for mye salt
* har vært veldig flink den siste tiden med kostholdet, kostant i ketose. MEN, de siste 2-3 dagene har ketostixen vært veldig mørk om kvelden. Onsdag kveld var den på den aller mørkeste fargen, dagen før på den nest mørkeste, og i går også den nest mørkeste.
Dette er ikke vanlig for meg, og jeg vet at det kan indikere dehydrering
* Har vært mere fysisk aktiv en vanlig den siste tiden, i jobb og ellers
* Får i meg lite søtningsstoff
* Tisser ikke uvanlig mye, men det er klart, det blir jo noen ganger/dag, jeg spiser jo lavkarbo.
* Får i meg fett
* tar vitaminer, mineraler, nattlysolje og tran
* Drikker kaffe, men ikke i store mengder, selv om jeg MÅ ha en kopp om morran. blir maks 2-3 kopper hver dag. Men kaffe har jeg drukket hele tiden, og kopp nr to og tre om dagen er som regel uten koffein.

Det eneste som har blitt forandret i mitt "kosthold" de siste dagene er at jeg har drukket kokekaffe for første gang på velidg lenge. Jeg har startet dagen med en kopp "himkok".
Kan det være at jeg ikke tåler dette?
Høres jo egentlig helt tullete ut, men, jeg vet ikke.
Har utover det ingen som helst anelse om hvorfor jeg er så tørst at jeg nesten ikke får sove til natten.

Råd eller tips?

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat