Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-09, 09:07   #13
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd, er ekstremt tørst! (Sliter ...)

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Merkelige greier.

Jeg har alltid opplevd å være ganske følsom for å spise for mye karbo.
Hvis jeg har slurvet og gått over grensa har jeg falt ut av ketose.

Men nå, nå faller jeg ikke ut i det hele tatt, enda jeg gikk "langt" over grensa i går.
Spiste MINST over 30 gram karbo i går, i form av vanlige lavkarbo måltider + blåbær + peanøtter
Ketostixen var mørkere enn moderat når jeg gikkk og la meg i går kveld/natt, og har samme farge, bare en aaaaaanelse lysere i dag på morran.
Hva skjer?
Har jeg en høyere toleransegrense for karbo enn jeg trodde?
Kan toleransegrensen forandre seg fra ganske lav til høyere?
Har dette noe å gjøre med tørsten min, er det p.g.a tørste/dehydrering at fargen på stixen er mørk.....

Jeg er forvirret og grubler på dette.

Vel har jeg lang erfaring med lavkarbo/atkins, men dette skjønner jeg ikke.

Føler meg tørst i dag også, men ikke like voldsomt. Få se utover dagen hvordan det går, for den verste tørsten har kommet utpå formiddagen.
Sov godt i natt da :-)

Jeg er i ketose helt til en plass mellom 40-50 gram. Har testa det ut flere ganger. Og når det gjelder dette med drikkinga, tror du smitta meg! Jeg drakk i allefall 2 liter vann bare i natt!! Men nå skal det sies at jeg gikk amok i sponplatepakka i går og åt nok 6 sponplater med ost på som jeg varma i mikroen. Myyye fiber som nok krever myyyye vann for å klare gå gjennom systemet.

Bra du fikk sove godt i natt!! Jeg for min del var bare tøøørst og drakk hele natta.