Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-09, 12:22   #29
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Hvorfor mener du at man skal måtte sulte seg for å komme lengre ned i vekt/fettprosent enn et innbilt "trivselsnivå"? Eller, for å snu på det, tror du det vil fungere å sulte seg?

Jeg tenker som så at hvis man har et normalt aktivitetsnivå og et sunt kosthold (altså LCHF) vil kroppsvekten normaliseres. Jeg vet jo at BMI ikke alltid gir et riktig bilde, men når man er godt innenfor grenseverdiene er det sannsynlig at kroppsvekten er nogenlunde i balanse.

Noen (kvinner kanskje mer enn menn) ønsker seg et lavere tall på vekten enn det kroppen stabiliserer seg på. Man kan da øke aktivitetsnivået (hjelper ikke for alle) og/eller redusere energiinntaket. Hvis man blir innbitt nok kan begge disse faktorene være usunne. Jeg ser jo selvsagt at hvis man modererer seg kan graden av usunnhet diskuteres, men da vil kanskje ikke effekten målt i vektreduksjon være allverden heller?

Da har jeg redgjort så godt jeg kan for værforholdene på vidda.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat