Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-09, 10:30   #1
Gossip
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 15
Gossip er på en erverdig vei

Trenger kostholdsforandring av helsemessige årsaker. Hjelp!

Mann 30 år.
182 cm.
95 kg.

Fra 5 års alderen og frem til 18-19, trente jeg regelmessig fotball og hockey. De senere år har det blitt sporadiske fotballøkter 1-2 ganger i uken. Kiloene har rast på, og jeg føler meg tung, treg og helt ute av form. Blir nesten andpusten hvis jeg går halvfort opp til 4 etg i blokken hvor jeg bor. Er disponert for hjerte og karsykdommer samt diabetes, sammen med resten av de mannlige medlemmene av familien. Ønsker nå å finne tilbake til en kroppsvekt og ett kosthold som jeg føler meg vel med, og trenger deres hjelp til å klare dette. Hva kan jeg spise? Hvor mye? O.l.
Har sett igjennom matvaretabellen, men etter å ha lest en del tråder her på forumet, innser jeg at det er ikke bare å kutte ut karbs i 3 måneder og så er alt greit. Det skal (:visstnok være en balanse mellom de ulike næringsstoffene. Liker å sykle + spille litt fotball ett par ganger i uken. Kan noen hjelpe meg med denne problemstillingen?

Gossip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen foreløpig. Derfor ønsker jeg råd her på forumet. Svar med sitat