Vis enkelt innlegg
Gammel 19-06-09, 19:33   #1
Snart40
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Snart40 er på en erverdig vei

Gått opp i vekt etter god periode

Hei.

Beklager dersom overskriften er noe overdrevet, men den er like fullt sann.

Jeg gikk i fjor sommer gjennom kur og kiloene forsvant på relativt kort tid. utover høsten etablerte jeg meg på en vekt på ca 67-68 kg, enkelte dager på 66-tallet, andre dager rundt 68. Men generelt lå jeg på 67, en vekt jeg lærte meg å trives med.

Kostholdet var noenlunde greit med fast salatlunsj og ellers karbofattig middag (ikke karbofri).

Ble dessverre litt bråkjekk en periode i vinter (februar/mars) hvor jeg la inn noen karborike økter innimellom, men ikke oftere enn en gang annenhver uke. Da begynte ting å skje. Skal sies at jeg i samme periode skiftet jobb, og dette resulterte i at min faste lunsj-salat forsvant. De siste månedene har jeg ikke spist lunsj, men kun karbofattig middag.

Poenget er at jeg nå har gått opp i vekt til 69-70. Helt umulig å gå ned igjen. Fortsatt karbofattig mat generelt sett, uten lunsj, men vekta vil rett og slett ikke ned. Vi snakker måneder... Dette resulterer igjen i at jeg nesten ikke spiser lenger, har flere fastedager i uka hvor det kun går i kaffe og evt noen mandelnøtter og Atkins-barer, men vekta vil ikke ned!!! Har forsøkt med ny kur (14 dager Atkins), men vekta vil ikke ned!!! Fortsatt 69-70!

Ingen krise selvsagt at vekta er 69-70 når jeg forrige sommer var over 80, men likefullt er det tøft psykisk siden jeg hadde et halvt år på 67 pluss/minus.

Anyone? Er det lunsjen min som må på plass igjen? Andre meninger? Aktivitetsnivået er ikke endret til tross for ny jobb.

Snart40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Atkins til generell lavkarbo... Svar med sitat