Vis enkelt innlegg
Gammel 19-06-09, 21:55   #114
Mistral
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Man spiser til man blir mett, og holder korbohydratene på et minimum, så ordner kroppen seg sjøl, stort sett.

Det er her vi ikke blir helt enige, tror jeg. Min erfaring er at hvis jeg spiser fett til jeg blir mett, blir det for mange kcal og jeg går opp i vekt eller i beste fall står stille. Men det kan godt være som Tulla nevner, at dette først og fremst gjelder når man ikke er særlig overvektig.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kalorier er en villedende betegnelse da det er helt umulig å måle hvor mye kroppen bruker

Det er umulig å måle, men med litt erfaring vil man jo se hvor det bærer hen og hva som er for mye, akkurat som med karbohydrater. Jeg ser for eksempel at 15 gram karbohydrater per dag antakelig er litt for mye for meg hvis jeg vil gå ned i vekt. Jeg ser også at noe særlig mer enn 2000 kcal også er for mye, samtidig som jeg ikke opplever at kroppen regulerer dette selv - dessverre.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så vanskelig å akseptere at vi fungerer forskjellig. Alle kjenner vel noen som spiser karbohydrater til det tyter ut av ørene på dem uten å legge på seg et gram (jeg har to eksemplarer her i huset), og vi godtar uten videre at vi selv har annerledes forbrenningsmønster enn dem. Hvorfor kan det ikke være like stor forskjell oss lavkarboere imellom?

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat